Savner I at øge trivsel, udvikling, læring og sænke stressniveauet hos både børn og voksne i institutioner og skoler ?

Ønsker I at bruge naturen til at affektregulere børn med stor uro?

Overvejer I at bruge naturen mere bevidst til at løse præcise udfordringer?

 

PH Neutral 301_Thorstens

Siden 2009 har jeg udbudt kurser, workshops, temadage, foredrag og rådgivning med fokus på, hvordan daginstitutionen og skolen kan øge læring og trivsel, styrke det pædagogiske udviklingsarbejde og få mere ro og fokus ind i dagligdagen.

-Savner I at øge trivsel, udvikling, læring og sænke stressniveauet hos både børn og voksne i institutioner og skoler ?
-Ønsker I at bruge naturen til at affektregulere børn med stor uro?
-Overvejer I at bruge naturen mere bevidst til at løse præcise udfordringer?

Siden 2009 har jeg udbudt kurser, workshops, temadage, foredrag og rådgivning med fokus på, hvordan daginstitutionen og skolen kan øge læring og trivsel, styrke det pædagogiske udviklingsarbejde og få mere ro og fokus ind i dagligdagen.

PH Neutral 301_Thorstens
Træning i naturen spilIer en central rolle og gennem mange års arbejde med at lege og skabe udvikling i naturen, har jeg udviklet det som mine kunder nu har døbt PernilleHede-Metoden. På kurset ’Oplæring i PernilleHede-Metoden’ lærer kursusdeltagerne bl.a., hvordan legene også kan bringes med indendøre som led i deres arbejde med at støtte børns sansemotorik samt emotionelle, sociale og kognitive udvikling. 
Du er altid meget velkommen til at kontakte mig.
Tlf. 2929 0579                              kontakt@pernillehede.dk

Ifølge dr. A.J. Ayres er det vigtigt for barnets udvikling, at det kan lide at komme i kontakt med  mange forskellige ting og lide, selv at blive rørt ved.  Berøring er  beroligende og giver tryghed, som er af grundlæggende betydning for barnets emotionelle og sociale udvikling.

Nogle børn er udfordret på berøringssansen. Samarbejdet omkring daglige situationer bliver ofte en stor udfordring . Med rette gradueret stimulation i naturen, lærer barnet at tåle mere, så barnet stille og roligt kan blive tryg ved at modtage berøring og selv røre ved nye ting. En proces der altid foregår “mens vi blot leger” og uden at barnet bliver “taget til siden”.  

Ifølge dr. A.J. Ayres er det vigtigt for barnets udvikling, at det kan lide at komme i kontakt med  mange forskellige ting og lide, selv at blive rørt ved.  Berøring er  beroligende og giver tryghed, som er af grundlæggende betydning for barnets emotionelle og sociale udvikling.
Nogle børn er udfordret på berøringssansen. Samarbejdet omkring daglige situationer bliver ofte en stor udfordring . Med rette gradueret stimulation i naturen, lærer barnet at tåle mere, så barnet stille og roligt kan blive tryg ved at modtage berøring og selv røre ved nye ting. En proces der altid foregår “mens vi blot leger” og uden  barnet bliver “taget til siden”.  

Kursus: Oplæring i PH-Metoden

Gennem lege ude i naturen oplæres du i at træne børns evne til at finde indre ro, styrke sansebearbejdningen, øge selvfølelsen og træne evnen til at indgå i meningsfulde relationer med andre børn og voksne.

Foredrag, oplæg og temadage med stærktrivsel

Pernille Hede afholder tankevækkende, motiverende og ‘provokerende’ faglige oplæg, foredrag og temadage, som designes og tilpasses til modtagernes mål og aktuelle situation.

Støjen ødelagde Annes arbejdsglæde, og hun var tæt på at sige op

”Jeg var så tæt på at sige op, selvom jeg ellers er superglad for at være her”
I dag er Anne Holm stadig ansat i børnehaven.

SAMARBEJDSPARTNERE

Roedovre-Kommune

dgiHilleroed-kommunerudersdal-kommuneUniversity-of-copenhagenAarhus-kommunelyngby-taarbaek-kommuneFrilufts-raadetKolding-Kommune

Skærmbillede 2020-12-18 kl. 09.58.52
Skærmbillede 2020-12-18 kl. 09.59.05

“Vi er på vej til at få ændret vores kultur”

Leder Anne Bruni, Taarbæk Børnehus:

“Takket været Pernille Hede er vi på vej til at få ændret vores kultur til en anden og mere udviklingsorienteret kultur blandt børnene, de voksne og forældrene. Tingene kogte for 3 måneder siden, personalet var trætte, børnene grænsesøgende, og vi trængte til forandring.

Nu ser jeg engageret personale, hører historier om børn som efter få dage stortrives, og jeg synes, det er helt utroligt, hvad der allerede er sket efter ét personalemøde, 3 dag i skoven med henholdsvis vuggestuen og børnehaven og ét forældreforedrag.

Det er alt værd, og jeg kan på det varmeste anbefale Pernille Hede til andre, som savner en positiv forandringsproces hen mod gladere børn og voksne med nyt engagement og pædagogiske faglige visioner.”

”Pernille Hede bidrager med en helt særlig gave”

Frank Krogh, Dagtilbudsleder af Eventyrhuset
I Eventyrhuset har vi fornøjelsen af Pernille Hede, hvor fokus er kvalificering af pædagoger og pædagogmedhjælpere i forhold til børns sansemotoriske-, emotionelle-, sociale- og kognitive udvikling 
– og et særligt fokus på de børn, som har et umodent og uroligt nervesystem. 
 
Som leder har jeg fået vigtige indspark og iagttagelser til min videre refleksion fra Pernilles arbejde.
Særdeles brugbart i forhold til både indholdet på pædagogiske møder, det ledelsesmæssige fokus, fokus på den enkelte medarbejder, stuerne, afdelingerne og den samlede institution.  
 
Det koster, men det er alle pengene værd! – særligt når det som I vores tilfælde, løfter hele det pædagogiske fundament og giver den pædagogiske professionalisme ekstra næring og udvikling.
unnamed-2

Covid-19 betyder at jeg også giver sparring on-line! 

Hvilket er blevet en helt vane nu -og det fungerer heldigvis GODT!
I store og små grupper  udveksles og undervises, så alt kan atter gennemføres i tråd med Sundhedsstyrelsens, til enhver tid gældende, retningslinjer.

Sansemotoriske udredninger (Sensory Profile) af børn som undrer og udfordrer i daginstitutionerne gennemføres også pt.

 

unnamed-2

Covid-19 betyder at jeg også giver sparring on-line! 

Hvilket er blevet en helt vane nu -og det fungerer heldigvis RIGTIG GODT!
I store og små grupper  sparres og undervises, så alt kan atter gennemføres i tråd med Sundhedsstyrelsens retningslinjer.

Sansemotoriske udredninger (Sensory Profile) af børn som undrer og udfordrer i daginstitutionerne gennemføres også pt.